ÖSK Bloggen

- Den nya SvartVita bloggen

Subscribe
Add to Technorati Favourites
Add to del.icio.us
2009-04-06

Rirobban intervjuar Tobias Nilsson

Upplagd av Rirobban




Hej Tobias Nilsson. Du spelar mycket FM och är en hängiven Djurgårdssupporter. Om några dagar är det dags för allsvensk premiär, hur känns det?

- Hejsan. Jo det kan man säga, lite för mycket för att vara ärlig. Den allsvenska premiären oroar mig något så sjukt mycket, vi har inte en bra trupp och vi har en del spelare som tar lönen men inte är förtjänta av den. (inga namn)



Ditt DIF kom på 12:e plats förra säsongen och tippas av ÖSK-bloggen på en liknande placering i år. Tycker du att fjolårets placering var godkänd? Och vart tror du DIF hamnar denna säsong?


- Jo jag förstår ert resonemang kring DIF. Nej verkligen inte, många hade skyhöga förväntningar på laget men inga stod upp för färgerna. Jag måste nog tyvärr säga att vi kommer slåss för våran existens i den högsta divisionen nu under 2009.


Vilken DIF:are är viktigast denna säsong för att laget ska nå en bra placering?

- Jag skulle vilja säga anfallarna, Oremo och Dahlberg samt Sjölund. De är spelare som jag hoppas ska kunna få igång DIF den kommande säsongen.


Patrik Haginge är en gammal ÖSK-spelare som många tyckte var riktigt bra. Vad tycker du om Patrik?

- Ja precis. Nej man svor men en del åt honom förra säsongen men sett över hela säsongen så var den klart godkänd, intressant spelare som ska bli kul att följa kommande säsong.



Eftersom detta är en ÖSK-blogg så vill vi gärna höra dina tankar om just ÖSK. Förra året slutade de på 7:e plats. Vad säger du om Örebros säsong förra året?

- De kom högre upp än vad jag förväntat mig men de förtjänade det. Stundtals imponerande spel av er. Tror dock att ni kan få det lite svårt i premiären mot ett DIF som är laddat till max ;)


Den här säsongen har ÖSK behållit samma lag som i fjol och förstärkt med ett antal spelare. Hur tror du att det går för Örebros stolthet 2009?

- Kan ärligt säga att jag inte har full koll vilka som kommit till ÖSK men tror ni kommer ligga och nosa kring topp 6.


Vilken ÖSK-spelare känner du bäst till och vem tror du blir viktigast för att ÖSK ska nå en bra placering?

- Det är väl samma svar på båda frågorna. Han Kim Olsen som först var på lån, om jag inte har fel (!). En herre som jag fick upp ögonen för via FM faktiskt och som jag även studerat irl, intressant spelare. Kommer nog bli grymt viktig för er offensiv.


Till sist undrar jag vilka du tror vinner allsvenskan och vilka som åker ur (2 eller 3 lag)?


- BP och Gefle, de sistnämnda har förlorat en hel del spelare från förra säsongen. Kvalplatsen tar nog tyvärr vi, där blir det ett miniderby då vi ställs mot Assyriska. Klarar oss självklart kvar då ;)


Tack för din medverkan och hoppas att du fortsätter följa ÖSK på denna blogg!

- Tack själv, blir att följa ÖSK lite extra kommande säsong =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar