ÖSK Bloggen

- Den nya SvartVita bloggen

Subscribe
Add to Technorati Favourites
Add to del.icio.us
2009-04-06

Rirobban intervjuar Joel Nilsson

Upplagd av Rirobban



Hej Joel Nilsson. Du är en hängiven Örgrytesupporter. Om några dagar är det dags för allsvensk premiär, hur känns det?

- Det känns mycket roligt och förväntansfullt, vi börjar ju hemma mot Gais vilket är en drömdebut. Det känns också som att vi har gjort väsen av oss på transfermarknaden och det ska bli kul att se ifall det kommer att lyckas eller inte.


Ditt ÖIS sopade hem Superettan förra säsongen och tippas av ÖSK-bloggen på en placering precis ovanför kvalet. Tycker du att ÖIS gjorde en perfekt säsong i fjol? Vart hamnar ÖIS denna säsong och varför?

- Vi vann ju Superettan så på ett sätt gjorde vi ju en perfekt säsong, dock så kan man ju aldrig säga att man har gjort en perfekt säsong om man kollar på spelet då egentligen allt kan bli bättre. Jag tycker att det är svårt att tippa öis i dagsläget för man vet inte vart man har spelarna. Vi har tex två nya målvakter som jag inte har sett spela än, bara sett dom på träning och jag måste säga att det såg ganska bra ut.

Sen har vi en helt ny anfallare i Alvaro Santos och han är riktigt svår att veta var man har, sen är också Allbäck ny i allsvenskan för denna gången och man är inte säker på ifall han kommer prestera heller. Sen har vi Zavadil som regerade superettan förra året men som aldrig spelat i allsvenskan och jag vet att det finns personer som är oroliga över hur det kommer att gå. Så ifall jag ska tippa så säger jag såhär att ifall vi har tur med dessa bitarna så kommer vi någonstans i mitten, nia kanske, men ifall vi har otur så blir det en jobbig bottenstrid. Men ska jag tippa på vad jag tror så tippar jag en 12:e plats.



Vilken ÖIS:are är viktigast denna säsong för att laget ska nå en bra placering?

- Helt klart Marcus Allbäck. Som nybliven lagkapten har har ett stort ansvar gentemot de mindre rutinerade spelarna och det gäller för honom att hjälpa alla på och utanför planen. Dessutom tror jag att laget är sammansvetsat kring honom nu under försäsongen.


Alvaro Santos valde ÖIS, varför? Vad är din bild av Santos?

- Jag tror att vi helt och hållet kan tacka Marcus Allbäck för det, som de gamla kompisarna som dem är så tror jag att det var det som fick honom att komma. Sen får jag inte glömma att tacka Stena som finansierade köpet. Om jag ska vara ärlig så har jag ingen bild av Santos, han har ju som bekant inte spelat någon match för öis än och jag har inte sett honom spela innan han kom till öis heller. Men av det har har läst om honom så är han en spelare som kan komma att betyda väldigt mycket för han kan verkligen göra mål så det är bara att hoppas att han kommer lyckas med det i öis-tröjan med.


Eftersom detta är en ÖSK-blogg så vill vi gärna höra dina tankar om just ÖSK. Förra året slutade de på 7:e plats. Vad säger du om Örebros säsong förra året?

- Med tanke på att Öis spelade i superettan förra året så var det mest den serien jag följde, jag hängde inte med så mycket i allsvenskan. Jag såg dock matchen mellan Ösk – Ifk förra året, och Ösk vann med 4-2 efter ett omtalat hattrick av kim olsen. Det jag kommer ihåg av den matchen så spelade Ösk ganska bra, och vad jag har hört av många andra så har Ösk ett starkare lag i år så jag skulle väl tro att dom förbättrar sig någon placering.


Den här säsongen har ÖSK behållit samma lag som i fjol och förstärkt med ett antal spelare. Hur tror du att det går för Örebros stolthet 2009?


- Jag tror att de kommer femma.



Vilken ÖSK-spelare känner du bäst till och vem tror du blir viktigast för att ÖSK ska nå en bra placering?

- Jag känner bäst till John Alvbåge och jag tror att han tillsammans med Kim olsen och Emra Tahirovic kommer att bli tonsättande spelare för Ösk.


Till sist undrar jag vilka du tror vinner allsvenskan och vilka som åker ur (2 eller 3 lag)?

- Jag tror att Elfsborg vinner och att BP och Gefle åker ut, Häcken får kvala men klarar sig.


Tack för din medverkan och hoppas att du fortsätter följa ÖSK på denna blogg!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar